Formatos de actividades de Formación Continuada

Formatos de actividades de Formación Continuada

CONGRESO:

Reunión de contacto e intercambio entre persoas especialistas nalgunha materia, na que se proporciona información, comunícanse as novidades e últimos descubrimentos, analízanse problemas, búscanse solucións e adóitanse tomar decisións. Principais características e/ou requisitos:
    Contén actividades con distinta metodoloxía e contido variado
    Actividades simultáneas, esporádicas e breves no tempo
    Poden ter comunicacións libres e póster
    Elevado número de participantes dunha ou máis profesións
    Debe ter un comité científico e un comité organizador
    Poden ter ou non Comité de honra

CURSO:

Actividade formativa dirixida á adquisición de coñecementos e mellora da competencia nunha materia específica e determinada, con participación dun ou varios docentes, en distintas sesións definidas e estruturadas no tempo. Principais características e/ou requisitos:
    A achega teórica é maioritaria
    Recoméndase presentar contidos prácticos para integrar os coñecementos
    Existencia dun coordinador que facilite o contacto entre os diversos relatores
    O punto de partida de coñecementos debe ser común aos discentes
    Número de alumnos máximo recomendado: ao redor de 30.
 
Nos cursos PRESENCIAIS, os participantes comparten un mesmo espazo físico docente ou conexión sincrónica.
Os cursos NON PRESENCIAIS son aqueles en que os participantes non comparten devandito espazo físico, hai unha flexibilidade horaria e espacial, e apóianse preferentemente en titores e materiais docentes confeccionados para cubrir os obxectivos que se pretende conseguir. Poden ter un número elevado de participantes, pero poden organizarse en grupos máis reducidos (aulas virtuais) que permitan unha relación intensa e colaborativa entre eles. Deben contar cun sistema de titoría.
Os cursos MIXTOS son aqueles que constan dunha parte presencial e outra non presencial. Deberán cumprir as especificacións descritas para actividades presenciais e non presenciais. 

ESTANCIA FORMATIVA:

Estancia a tempo completo ou parcial de profesionais en centros diferentes aos do seu traballo habitual, co fin de coñecer experiencias e adquirir competencias en áreas moi concretas e en técnicas específicas nas que devanditos centros son referentes.  Principais características e/ou requisitos:
    Require a incorporación do participante ao Servizo ou Área de práctica clínica ou xestión sanitaria determinada
    Escaso número de participantes: 1 ou 2 por rotación
    Duración en función dos contidos concretos e dos obxectivos para alcanzar.
    A partir de 6 horas por día considerarase reforzo da aprendizaxe.

XORNADA:

Actividade na que se actualizan coñecementos sobre unha área determinada cunha estrutura de relatorios e mesas de debate. Principais características e/ou requisitos:
     Actividades con distinta metodoloxía e contido dentro dun mesmo tema
     Esporádica e breve no tempo
     Elevado número de participantes dunha ou máis profesións
     Sen actividades simultáneas no tempo

MESA REDONDA:

Actividade na que un equipo de expertos, que sosteñen puntos de vista diverxentes ou contraditorios sobre un mesmo tema, expoñen ante o grupo en forma sucesiva e coordinados por un moderador. Principais características e/ou requisitos:
    Os participantes deben ser coñecedores da materia, hábiles para expoñer e defender con argumentos sólidos a súa posición
    Cada expositor falará durante uns minutos de modo sucesivo.
    O moderador cederá a palabra de modo sucesivo aos integrantes da Mesa Redonda e ao final fará un breve resumo das ideas principais de cada un deles e destacará as diferenzas notorias que se expuxeron.
    O moderador convidará o auditorio a efectuar preguntas

SEMINARIO:

Actividade onde se aborda con carácter monográfico e en profundidade un tema determinado, respondendo a unha necesidade formativa concreta exposta nun momento dado. Principais características e/ou requisitos:
    Intercambio de puntos de experiencias e de coñecementos diferentes con crítica, diálogo, discusión e reflexión entre os participantes.
    Diríxese á adquisición de coñecementos e á modificación de actitudes
    Os membros teñen intereses comúns en canto ao tema e un nivel semellante de información
    Na súa organización e deseño son necesarios a preparación previa e a achega de materiais para o uso común dos asistentes, así como o establecemento das condicións para o seu correcto desenvolvemento.
    Os resultados ou conclusións son responsabilidade de todo o grupo
    Conclúe cunha sesión de resumo e avaliación do traballo realizado
    Nº de alumnos aconsellable entre 5 e 12. Se se dirixe a un grupo máis grande é conveniente subdividir
    Curta duración en xeral. Entre 2 ou 3 horas
    Pode estenderse durante varios días ata a súa finalización.

SESIÓNS CLINICAS:

Actividades periódicas programadas onde un grupo de profesionais intercambian información científica, opinións e experiencias sobre áreas de competencias comúns da súa práctica diaria. Inclúen, entre outras:
    Sesións clínicas.
    Series de casos.
    Exposición de casos xa resoltos.
    Resolución de casos con expertos.
    Sesións sobre probas complementarias, fármacos, derivacións, escenarios...
    Sesións bibliográficas.
    Sesións sobre guías de práctica clínica.
    Sesións transversais (calidade asistencial, organización, clínica, etc.)

SYMPOSIUM:

Reunión de especialistas e expertos na que se expón e desenvolven diferentes aspectos dun tema de forma completa e detallada, desde diversos enfoques a través de intervencións breves, sintéticas e de sucesión continuada. Principais características e/ou requisitos:
    Os especialistas expoñen durante 15 a 20 minutos
    Un coordinador resume as ideas principais
    O auditorio formula preguntas e dúbidas que os expertos aclaran e responden
    Elevado número de participantes

TALLER:

Actividade formativa predominantemente práctica cuxo obxectivo fundamental é o desenvolvemento de habilidades. Principais características e/ou requisitos:
    Require participación activa dos alumnos
    Gran interacción entre alumnos e docentes e de alumnos entre se
    Número de alumnos aconsellable: 6 a 8 por docente
    Curta duración. Número de horas en función dos contidos concretos e dos obxectivos para alcanzar.

GRUPO DE TRABALLO:

Modalidade que supón nos seus integrantes un importante nivel de formación previa e de reflexión sobre a práctica sanitaria. Caracterízase pola autonomía progresiva e pola calidade da súa actuación, de forma que os seus proxectos e materiais elaborados poidan servir tamén a outros sanitarios. 

Principais características e/ou requisitos:
    É necesaria a existencia de formación e traballo compartido, con anterioridade, polos compoñentes
    Poderán proceder do mesmo ou distinto centro de traballo e da mesma ou distinta profesión
    Existirá un coordinador para a organización e distribución de tarefas, control de aspectos burocráticos (follas de firmas, orde do día de cada sesión, informes de avaliación, etc.). Presentación da memoria elaborada conxuntamente por todo o grupo
    Número de participantes aconsellable entre 4 e 12
    A duración das sesións aproximada de 2 horas
 
A temática de traballo incidirá:
    En mellorar os procesos sanitarios
    Na elaboración, análise e experimentación de protocolos, guías, etc.
    Na investigación/innovación centrada nos diferentes feitos que acontecen na contorna sanitaria